torsdag 24 oktober 2013

Torsdag, fredag, måndag?

Ja men det är ju torsdag idag. Har varit helt veckovild hela veckan tror jag.

Dagens smarta:
Klockan är 7 och jag har precis matat lillkillen och bett Dalle att byta blöja tillsammans med mig. Att byta ensam kändes på något sätt som en omöjlig uppgift, zombie-mode. Jag är som i en gråzon och tänker att jag ska byta en trasig lampa i sovrummet så jag på mornarna kan tända den så det ska vara lättare att vakna till liv. Lättare att vakna till liv? Ja, man kan ju hoppas i alla fall. Tänker att om jag aktiverar mig på morgonen så vaknar jag till lite också.

Jag tar ut den trasiga lampan och skruvar i en ny. Trycker på knappen men inget händer, ingen lampa tänds. Jag blir fundersam och ser sedan att lampan sitter lite snett. Så då är det bara till att skruva ur och börja om. Det är pilligt och ni kan ju tänka er hur det egentligen ser ut. En trött Louise, sittandes på huk med ruffsigt, lockigt och fluffigt hår. Det vill sig inte riktigt och jag jämför den trasiga med den nya lampan och konstaterar att det faktiskt är en likadan lampa. Det skulle ju inte förvåna ifall jag försökte få i en lampa som är alldeles för liten. Det är ju bara lite snurrigt i hjärnan. Tillslut får jag till det. Jag trycker på knappen men ingen lampa tänds. Jag suckar (tänker samtidigt, har jag suttit här och pillat helt i onödan?) och säger till Dalle att lampan nog är trasig. Det är då jag inser att sladden till lampan inte sitter i eluttaget. Smart tjej, väldigt smart. Helt fantastiskt.

Sedan är jag som jag är. Ibland har jag ju de knasigaste drömmarna. I natt bytte jag bl.a. blöja på en treåring i ett kylskåp bland makaroner och korv. Men det är ju en helt annan historia. Vi får vara glada att jag inte gjort något sådant med E och ni kan vara lugna, jag skulle aldrig göra något sådant med honom.

Ikväll kommer det vänner på besök, tills dess ska vi nog bara mysa och ha det gött.
Hoppas ni har en bra dag, jag ska nog dricka lite mer kaffe. Det behövs nog, he, he.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar