lördag 12 oktober 2013

Den finaste kom till världen

Jag var på bröllop på lördagen.


Onsdagen därefter kom att bli den finaste dagen i mitt och Dalles liv. Sista tiden som gravid var tuff när jag var så svullen, en del värden var förhöjda mot slutet och de hade noga koll på mig. När det visade sig att de hade höjts ytterligare, blev vi ivägskickade till förlossningen för kontroll på tisdagen. Där fick vi veta att jag hade utvecklat havandeskapsförgiftning. Båda två blev chockade när de sa, "vi sätter igång dig idag, räkna med att inte komma hem förrän ni har en bebis i famnen". En igångsättning som ofta tar dygn, tog några timmar och kl 05:11 kom vårt efterlängtade barn. En liten, liten son. Det är nog inte förrän nu, två månader senare som jag förstår... han är här för att stanna och vi kan inte vara lyckligare.

Som förälder är man oerhört stolt över sitt barn. Man vill ju inget annat än att visa upp barnet för hela världen. Men så kommer man till det här med internet, Facebook, Instagram m.m. Min blogg har för mig alltid varit en plats där jag berättar om ett urplock av min/vår vardag för de som är intresserade. Nu har vi fått en son, en liten familjemedlem som i allra högsta grad är vår vardag. Som det ser ut nu så vill jag fortfarande blogga och jag hoppas intresset finns där för er att läsa. Min (läs vår) tanke är att inte överösa med bilder på vår son, det vill vi inte, men eftersom det är en blogg om vår vardag kan jag ju inte utesluta den finaste gåva vi fått i vårt liv. Så ibland kommer det finnas bilder och i bloggen kommer han kallas "E".

Dagarna går otroligt fort, helt plötsligt är det återigen kväll. Här sitter jag vid datorn, första gången på, ja... runt två månader. Jag har velat blogga men inte orkat då min dator låter som ett jetflygplan mest hela tiden, man blir extremt trött i huvudet kan jag säga. Så nu har Dalle fixat en dator som jag kan använda och den låter inte ett smack! Lycklig Louise? Jajjemän!

Här har ni honom, vårt lilla hjärta, vår underbara skatt. Första bilden är han nog bara två veckor gammal och den andra bilden är tagen för någon vecka sedan, han växer så det knakar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar