torsdag 1 augusti 2013

Lite fler och sedan kan det dreglas och spys

För bra länge sedan påbörjade jag en dreglis. Ni vet en sådan man sätter runt halsen när bebisen mest spyr och dreglar hela tiden. Men ibland händer något som gör att den där envisa Louise ger upp totalt, när hormonerna slår till och man istället lägger i handbromsen. Vi har ju köpt en symaskin och jag har ju varit så extremt nöjd med vetskapen om att den skulle ha en overlocksöm. Men så visar det sig att det är en fuskoverlocksöm. Inte visste jag att en riktig overlock ska innehålla flera trädda trådar och det hade behövts några fler tusenlappar för att få en sådan maskin (som vi för övrigt aldrig skulle lägga pengar på bara för en sådan liten grej). Men just då, ja, ni förstår ju vilken katastrof, vilken besvikelse. Nästan så att jorden gick under. Så det tog ett tag innan jag fick mig själv att sy klart den. Sedan var jag ju även tvungen att ta mig iväg för att köpa kardborre och ett till nystan med garn för att få klart den där evighetsfilten som jag tjatat om i en evighet. Den är för övrigt färdig men resultatet visar jag i morgon!

När man väl köpt sig en riktig tygsax och tar sig i kragen så gick det ju ganska smidigt och vips så hade jag även fixat ihop en röd dreglis. Inte ett mästerverk men den ska ju bara dreglas på, så det behöver ju inte vara särskilt fancy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar