onsdag 3 april 2013

Mys

Kände mig lite halvt körd i huvudet när väckarklockan ringde i morse. Första målet för oss idag var att få i oss frukost för att sedan ta sig till bussen. Bussen? Vadå bussen? Åkte Dalle också buss menar du? Ja, men precis. Vi har nu sålt vår bil och bussen tog oss i morse till en bilhandlare där vi skulle provköra en bil. Ingen bil vi kände för att köpa efter provkörningen men ändå bra att prova lite olika modeller. Det är ju inte direkt någon kris med bil men det kan ju faktiskt vara bra att ha en. Efter det var vi båda rätt sugna på kaffe och lite second breakfast så bussen tog oss hem och nu sitter jag här vid datorn och väntar på att klockan ska gå.

Idag ska jag nämligen få träffa en väldigt liten människa, en pytteliten människa. En liten Tuva-Li som bara är någon vecka gammal. Ja, men ni som känner mig förstår ju att jag nästan längtar ihjäl mig tills klockan slår 15:00. Jag kan lätt sitta och titta på en bebis i en evighet. Otroligt fascinerad över de små fingrarna och allt annat som är i miniatyr.

Självklart måste man ju få sig en liten välkommen-till-världen-present också.


Och vet ni? 
Idag såg jag minsann en humla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar