måndag 22 april 2013

Vilken helg!

Premiärtur för nya bilen till Göteborg! Nästan två månader sedan vi var där sist.

Det är kalas och barnvälsignelse som står på schemat för helgen. Lilla Isak börjar bli stor och har fyllt 2 år. Men så har Isak och storebror Emil gått och blivit sjuka i veckan. Den där roliga varianten av magsjuka. De var i sluttampen av sjuktiden och det fick bli ett litet kalasfika ute i sandlådan. Bullar, kakor, saft, kaffe och lite sandkaksbyggande.


Drar oss sedan hemåt mot barndomshemmet med föräldrarna, syster Maria och bror Mattias med sin familj. Det bjuds på middag och det blir lek, lek och prat. Mitt huvud tyckte det var passande att värka halva dagen, Dalle är skrovlig, hes och hostig. Min mor likaså. Min kära mamma som så gärna pratar på får försöka vara tyst. Ja, men ni som känner henne förstår att det inte gick så bra kanske. Lördagen blev ändå en mysig dag. Jag passar på att suga in så mycket jag kan av brorsbarnen. Det känns som att de hinner växa så mycket innan man träffas på nytt. På kvällen är alla trötta förutom pappa som stannar uppe medan mor, jag och Dalle lägger oss för att sova runt 10-tiden.

På söndagen vaknar jag upp vid halv 6 och känner mig pigg men lyckas somna om och vaknar igen vid 7-tiden. Går upp och tar mig en dusch, ingen är vaken i huset. Halv 8 sitter jag på andra våningen, det är alldeles tyst. En väldigt ovanlig situation då min pappa alltid brukar vara försten upp på morgonen. Min mamma vaknar upp med en pipig röst och Dalle med basröst. Ingen av dem har väl sovit särskilt bra.

Klockan går och det blir dags att åka till kyrkan. Där väntas det möte och barnvälsignelse för lilla Gabriel och hans kusin Milo. Kaffe, tårta och mackor efter mötet med mycket folk. Barn som springer runt överallt och paketöppning. Fullt ös helt enkelt.


Vi åker sedan hem, äter middag och dricker lite kaffe efter maten. Efter det är det dags för mig och Dalle att åka hem igen. En väldigt mysig helg med familjen trots att det varit förkylning hit och dit. Nästa gång satsar vi på att alla... alla, ska vara fullt friska.

Hemma i Jönköping väntade kvällsmacka hemma hos svärföräldrarna som precis var hemkomna från en veckas semester i Portugal. Är man avundsjuk? Bara lite... De lät lika krassliga som Dalle.

Idag är det dags för att jobba igen. Dalle vaknade upp på morgonen, krassligare än i helgen, så det får bli till att vara en så god fru jag bara kan och pyssla om honom lite extra.


Hoppas ni har en fin start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar