onsdag 20 november 2013

Jag är igång!

Jag var ju och köpte garn i förra veckan. Vips så hade vi oss två mössor, en till Dalle och en till E. Dalle hade på sig sin mössa idag så kan inte ta kort på den men här är sonens mössa. Tänk er en svart, lite längre och självklart bredare mössa så har ni Dalles, lite mer "baggy" än sonens.


I veckan satt jag och virkade. Dalle nämnde att vi kanske borde äta kvällsmacka. "Ja det borde vi" svarade jag, men fortsatte ändå att virka. Jag säger sedan till Dalle "...men du måste säga "ja men då går jag till köket då Louise", annars följer jag inte med". Måste liksom ha någon som säger "nu gör vi det", annars sitter jag kvar i min lilla virkvärld, som ett beroende jag inte kan sluta med. Särskilt när det är en enkel mössa, då behöver man ju inte tänka på att följa mönstret. Då virkar man på av bara farten.

Inspirationen kommer från kungenomajkis. Dalles mössa är virkad enligt hennes översättning, sonens mössa är virkad lite mer som originalbeskrivningen som hon länkat till, men självklart i ett mindre format.

Jag må vara lite knäpp men då vet man i alla fall att allt är som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar