lördag 23 november 2013

Något nytt, något gammalt

Självklart gör jag något nytt, frågan är ju vad det är...


Sedan trodde jag väl aldrig att denna rosa mormorsrutefilt skulle komma till användning (har aldrig gillat färgerna). Det var ett projekt som började i början på gymnasiet. "Mamma, jag vill lära mig att virka. Jag vill inte bara virka utan jag vill virka något." Innan har jag ju velat lära mig att virka och då har mamma visat lite grunder och det har resulterat i fasta maskor på löpande band och bara blivit fyrkanter och inget mer. Min kära mor rafsade runt i sina garner och letade upp sådant hon hade lite mer utav med liknande tjocklek och hjälpte mig att komma igång. För ni förstår, när jag kommer på att jag ska göra något så kan jag ju inte vänta någon dag för att sedan åka iväg och köpa garn i de färger jag vill ha. Nej, jag ska börja direkt med vad som går att hitta. Tror faktiskt min mor blev förvånad att det faktiskt blev något utav det och inte bara några få rutor som sedan föll i glömska. Filten är faktiskt rätt go att ha på golvet över en annan filt. Där kan E ligga och sprattla bäst han vill. Han har många gosedjurskompisar att pratade med.


Idag blir det en tur ner till stan för att senare dra sig vidare mot svärföräldrarna.
Hej och hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar