torsdag 7 november 2013

Ooops...

Oj, nu var det ett tag sedan igen. Vad har vi gjort egentligen?
Vardagligt häng med vänner och en tur till Göteborg skulle man kunna säga för att sammanfatta det. Min ena bror och min ena svägerska fyller år med fyra dagars mellanrum så då bjöds vi på kalas. Hela familjen samlad för första gången sedan E föddes. 15 personer varav sex stycken barn i ålder 2 1/2 månad-5 år. Behöver jag säga mer? Fullt ös, medvetslös för den som inte förstod.

Min mor blir som uppslukad av lilla E och håller om honom så mycket hon bara får. Hon frågar om han behöver något stickat och jag svarar att hon skulle kunna få sticka ett par raggsockar till honom. Inte långt där efter hör jag henne rafsa bland sina garner och stickor. Hon mäter hans fot och börjar direkt. Hon har nog saknat att sysselsätta sig med lite pyssel, tänker jag.



Mysigt att träffa familjen och umgås men nu är vi som sagt på hemmaplan igen. Vi har bl.a. besökt gammelmormor och gammelmorfar för lite fika, väldigt mysigt.

Idag blir det en tur till stan, annars blir det nog bara en hel massa mys med lilla familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar