tisdag 25 oktober 2011

God morgon

Ja hej och god morgon...

Här sitter jag och är helt tokigt morgontrött och rätt nyvaken.
Jag vaknar av att Dalle går runt i rummet och donar, tycker att han skyndar sig, varpå jag frågar om han försovit sig. Nepp, det är mitt i natten och Media Markt har blivit utsatt för en "smash and grab". Dalle är ju så nyfiken av sig och är van att åka på nätter sen den tid då han frilansade. Så han kan helt enkelt inte hålla sig trots att han ska jobba hela dagen och har jobbat konstant sedan förra tisdagen.
Som vanligt så är jag helt yrvaken och säger mest att han ska ta det lugnt, inte köra för fort och att jag älskar honom, de 3 viktigaste sakerna. Haha.

Vaknar när han kommer hem då han säger att klockan är så mycket att det är lika bra att han stannar uppe tills han börjar jobbet, annars så kommer han aldrig komma ur sängen. Vaknar ännu en gång när han ska ta sig till jobbet och säger hej då.

Om jag är trött, då vet jag vem som kommer vara trött när den personen kommer hem från jobbet om man säger så. :)

De dagar som varit har innehållit ledig dag, jobbdag, kvällsis hos svärföräldrarna, blivit bjuden på middag av kompisar, allmänt fix och don.

Idag är det jobb som gäller. Work work work, sen är jag ledig!




Jag är helt fantastiskt såld på allt som har med kärlek att göra och jag kommer på mig själv att jag sitter och ler. Även fast programmet "Ensam mamma söker" egentligen är ett lite knasigt sätt att hitta en annan livspartner med så ska jag ändå titta på det för det är ju så gulligt. Och när det är sådana där program som "En unge i minuten" så lipar jag ju varenda gång för att det är så fint. När jag och Dalle tittar på film så är det många gånger jag hör kommentaren "Louise, du gråter inte nu va?". Haha.

Japp, jag är minsann en sådan person och jag står för det! :)

Har ett tag haft slut på te. Nu är det påfyllt, så gissa vad jag ska göra nu? Fixa frukost, sätta mig med en varm kopp te, titta på tv och börja le.


Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar