söndag 30 oktober 2011

Killförkylning

Jag har fått ett utlåtande idag. Ni vet hur killar säger att vi tjejer klagar på att vara gravida, men att vi minsann ska veta hur det är när en kille är riktigt förkyld? Så idag har jag fått ett utlåtande av Dalle, jag har nog råkat ut för en killförkylning. Så då vet ni killar hur jag har det, eller hur?


Ja, så här kul hade jag igår. Ganska likt från dagen innan. Ett annat program på tv, lite fler attiraljer på bordet. Ser ni den vita skålen med grön färg inuti? Den var sprängfylld med godis, notera ordvalet, var. Men den varade faktiskt över en natt, men kan inte säga att den höll sig i två hela dagar. Dalle var iväg ett tag och när han kom hem undrade han om det fanns något godis kvar, varpå jag svarar lite försiktigt "ja, eller aah, njeaa.." Han går till vardagsrummet och ser att det fanns tre kvar. (Två äckliga godisar som varken jag eller Dalle gillar och en saltlakritsgodis). Han undrar om jag gömt undan det, men nepp, eller ja, gömt det i magen kanske. Vare sig jag är sugen eller ej så blir det att det hamnar i magen. Försöker ställa skålen långt ifrån så jag ska vara för långt ifrån för att orka sträcka mig efter den igen, men det är ju såklart jag orkar sträcka mig. Jag kan trycka i mig det mesta.

Vet en gång när jag var hos Dalle då han bodde i Bankeryd. Han hade en chokladask i kylskåpet och det fanns bara äckliga godisar kvar med osmakliga fyllningar, som varken jag eller Dalle tycker om men asken står kvar i kylen ändå.

Vad gör Louise när hon är riktigt sugen?
Här kommer ett tips till er som helt enkelt är desperata, precis så som jag kan bli.

Bit av en bit på godisen, häll ut/gröp ur innehållet och skölj godisen med vatten så att all fyllning försvinner. Du känner nog fortfarande en liten smak av fyllningen men absolut inte så mycket som innan, så det är bara att njuta av chokladsmaken.

När man snutit sig och är inne på andra kassen med papper så kan man säga att man är lite som Rudolf med röda mulen. Men vilken tur då att jag köpt grejer på Make up store! De vet verkligen hur de ska sälja på en flera produkter. Jag tror faktiskt inte att det bara är för säljandets skull, det handlar ju om att de vill att man ska bli nöjd och det är ju självklart att de tipsar om saker och ting, men jag känner att jag är ganska duktig på att säga nej.


Så det blev en foundation som tydligen ska vara bra för min torra hud. (I jämförelse med den jag haft innan som man tydligen absolut inte skulle ha om man har torr hy.) Ehem.
Ett rouge, en pensel och ett puder som är transparent, d.v.s. utan pigment och sedan två stycken provkrämer. (Eftersom jag tackade nej till att köpa kräm så fick jag med mig lite på prov, så jag skulle märka hur bra det är och köpa det nästa gång.) Man kan säga att krämen var dyr.

Japp, det var nog allt för idag.
Hoppas ni har en finfin dag alla ni som läser detta.
Nu ska jag ta mig till min bästa vän, soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar