torsdag 26 juli 2012

Filmen "50/50"

"Adam är 27 år och får, trots sitt hälsosamma liv, en allvarlig cancerdiagnos. För att hantera sin nya situation har han den bästa och inte helt smidiga polaren Kyle, sin chockade mamma, flickvännen Rachael och den nyutexaminerade terapeuten Katie som tar sig an Adam som sin andra patient - någonsin. 50/50 är en värmande och fantastiskt rolig feel good-film om när livet inte är på topp."


Denna film hyrde jag och Dalle för några dagar sedan och den är precis så som beskrivningen lyder här ovanför. En varm och både lättsam och tung film på båda sätt som är något inspirerad från författaren Will Reisers egna upplevelser av just cancer. Jag kan inte rå för att mina tårar rinner mellan varven för att sedan skratta till i nästa sekund. En film som berörde mig och som jag kan rekommendera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar