torsdag 5 juli 2012

Mums!

Solen skiner under förmiddagen och jag tvättar så det står härliga till. När klockan slår 14:00 går tvättiden ut och det första jag gör är att försvinna ut på balkongen. Tar fram solstolen, pluggar in hörlurar i telefonen och lyssnar på något avsnitt från P3 Dokumentär. Det blåser en del men det är ändå en behaglig värme som gör att jag slappnar av. Kroppen blir tung och det känns som att jag svävar. Precis när jag ska vända på steken så går solen i moln och hela himlen fylls av ett tjock täcke som inte vill släppa fram fler solstrålar. Ligger kvar en stund bara för att njuta av det sista men får tillslut inse att det inte blir varmare än kallt.

Har även upptäckt det där med bärdrink. Mixa halvfrystahallon med mjölk och lite socker i det, mums! Kallt, syrligt och riktigt gott.



En sak är ju att tvätta men nu är hela vardagsrummet fyllt av vikta kläder, kläder som hänger över stolar och element. Ska nog hitta kraft till det också, men det kan vänta. Allt behöver inte göras på studs.

2 kommentarer:

  1. Den där bärdrinken lät farligt god, den måste jag testa nästa gång det är varmt och soligt i Örebro (just nu är det regn-väder så det står härliga till).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Do it! Mjölk har man ju alltid hemma och en stor påse med frysta bär räcker ett tag. :) Här spöregnar det också, Sverige har inte förstått att det är sommar.

      Radera