söndag 2 december 2012

Glad första advent

Här är inte första ljuset tänt. Vår ljusstake saknar mossa och det går ju inte att tända när den inte är komplett så det får vänta till i kväll.

Dagen igår började med ett telefonsamtal, min kollega stod på jobbet och var sjuk. Upp och hoppa, tvätta håret, äta frukost i bilen för att en halvtimme senare stå i butiken. Det susar av folk på stan och det känns helt enkelt väldigt mysigt. Det där sorlet, förväntan i luften och en glädje.

Hem för att börja julpynta! Jag älskar när det blir rött, vitt och när de sjuarmade ljusstakarna lyser upp i fönstren. Vi kom väl halvvägs, andra halvan får göras idag. Men lussebak blev det minsann! När man var inne på de sista lussekatterna kände man väl mest att man ville bli färdig. Någonstans här tänker jag på min egna mor. Tänk att det bakats dubbel sats hit och dit i några omgångar. Så står man där och tycker en sats är jobbigt, haha. Det handlar om att börja i liten skala, har jag hört, från mig själv. Helt klart värt stöket när man väl får äta dem och dricka varm glögg till.



Glad första advent fina ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar