fredag 14 december 2012

Konsten att inte göra saker

Denna vecka har varit snurrig. Vilken dag är det idag?, har jag frågat mig nästan varje dag. Igår innan jag slutade jobbet var hjärnan potatismos. Jag bara log åt mig själv när jag insåg hur borttappad jag egentligen var, kortslutning deluxe. Hjulet snurrade men hamstern var död så att säga. Inga dimmer där.

Någon som vill komma hem till oss och vika tvätt? Tvättade i förrgår, de hänger fortfarande på tork på elementen. Va? Har de inte torkat än? kanske ni undrar. Jo, det kanske de har. Ja, men jo, det har dem. Men ibland får man helt enkelt vara glad för att man tvättat och nöja sig med det. En del kläder är vikta på soffan i alla fall. Ett steg åt rätt riktning. Borde jag vika allt och lägga in i garderoberna för att göra lite fredagsfint? Ja, det kanske jag borde. Orkar jag? Det är en annan fråga det. Mitt julklappspyssel ligger på vardagsrumsgolvet. Papper, tejp, snöre, sax, kartonger och inslagna paket. Min garnkorg är överfylld. Jag är förvånad att Dalle står ut med mina garnstumpar och arbeten som ligger lite överallt.

Som ni förstår så är det en väldig ordning just nu, både i hjärnan och i hemmet. Det är faktiskt ganska så diskat. Det kanske jag kan glädja mig åt? Men om jag går en husesyn i hemmet och hämtar glas och muggar på kontoret och andra ställen så blir det nog mer. Är det då jag ska blunda, så jag inte ser det? Att kisa kanske är bättre, lite dimmigt, svårt att se. Kan vara en lösning. Sedan kan man ju ta tag i det också. Ja, det kan man.

Nej, men så att, glad fredag på er! Idag är det tio dagar kvar till jul och på söndag är det tredje advent, mysigt säger jag!

2 kommentarer:

  1. Hänga på tork? Övergett din allt in i torktumlaren attityd?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite kanske. :) men sen har vi segaste torkskåpet och ibland hinner tvättarna bli klara innan de tidigare är torra så då får man ta sig upp och hänga hemma.

      Radera