torsdag 14 februari 2013

En sjuk alla hjärtans dag

Sjukstuga var det här ja.
Har hostat lite av och till sedan i söndags men efter måndagsnattens hostande var jag inte riktigt med i svängarna på jobbet. Väl hemma låg jag i soffan hela kvällen, smått däckad. Det blev till att sjukskriva sig och jag har försökt att leka "tysta leken" mest hela tiden eftersom rösten varit lika mörk som jultomtens. Skulle jobbat i morgon men fick sjukanmäla mig även för den jobbdagen. Hostan är inte att leka med. Tråkigt att inte kunna jobba men på måndag ska jag minsann vara frisk som en nötkärna.

Igår började även Dalle hosta och det var ju bara till att inse att jag smittat honom. Feberfrossa för honom på kvällen och natten med en hosta som legat i. Nu sitter han här bredvid mig på kontoret och skriver en examinationsuppgift på historian, på tid. Tycker verkligen synd om honom, men alvedon hjälper ju lite på traven om inte annat.

Så glad alla hjärtans dag hörrö ni. Här är det som sagt sjukstuga, det händer inte så mycket. Ska nog tillbringa resten av dagen i soffan som gårdagen. Hoppas ni är friska och kan mysa till det lite extra med en godispåse, någon god middag eller annat smaskigt.

Tack och hej för mig.

1 kommentar:

  1. Krya på er!
    Min hals har också varit som ett rivjärn under veckan men de har vänt nu, KRAM Carolin

    SvaraRadera