lördag 23 februari 2013

Spindellouise

Idag vill jag vara som spindelmannen, alternativt någon gummigubbe. Ni vet när man vaknar och hela kroppen säger att den inte vill gå till garderoben för att leta kläder? När det är så där härligt varmt under täcket samtidigt som kroppen faktiskt är rätt så pigg, men av någon anledning så går det segare än långkokt kola? Visst hade det varit skönt att bara kunna skjuta iväg lite spindelnät och dra till sig det man behöver? Förlänga ena benet för att fiska upp mysbyxorna som ligger en bit från sängen.

Hur mår vi här i Hellströmshaket då? Jo, tack. Vi har minsann åkt på en sådan där långförkylning. Jag börjar få tillbaka min röst vilket gör det hela väldigt mycket bättre. Det är ingen hit att vara hes i över en vecka. Särskilt inte när man heter Louise och älskar att prata och sjunga. Samtidigt så har jag inte kunnat ta några toner så det hade ju inte blivit någon skönsång. När heshet sitter i så länge blir man ju rädd att få knutor på stämbanden om man inte är försiktig. Hostan sitter i lite grann men det blir bättre för varje dag. Dalle är på bättringsvägen han med. Han hostar lite mer än mig men som sagt, det blir bara bättre och bättre.

Vad har hänt dessa dagar?
Jag har legat i soffan framför tvn många av dagarna då kroppen varit som den varit. Tyst, inte prata, huvudvärk vilket leder till att jag inte virkar något. Klickat folk när de ringt på telefonen bara för att spara på rösten. Ja, men där har ni mina dagar. Men nu jobbar jag i alla fall, yeay! Varit på möhippa också, icke att förglömma. Nästa lördag gifter sig två vänner och mitt dilemma är att jag inte har någon klänning. Så efter jobbet blir det idag klänningsjakt, inte det lättaste vid denna årstid ska ni veta men vi får väl se hur det går.

Snart ska jag få träffa min familj och mina älskade små bustroll till brorsbarn, härligt ska det bli. Igår hade vi myskväll med bröderna svensson och fina Emma. Ingen av oss var nog särskilt pigga. Två med huvudvärk, den tredje med sömnbrist, fjärde nyopererad och den femte allmänt bortkopplad. Men det var ändå fint att ha dem här. Äta lite gött och se på en sönderrepad dvdfilm som fungerade exemplariskt ända till det var 18 minuter kvar av filmen. Då slutar den fungera, perfect ending.

Ja men där har ni information om att vi lever.
Så idag... håller jag tummarna för att huvudvärken som jag haft i några dagar ska försvinna och att jag ska hitta en klänning.
Ha en helt fantastiskt fin lördag och lägg i lite extra godis i lördagspåsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar