onsdag 27 februari 2013

När det inte blir som planerat, plus en virkad present

Tripp till Göteborg, söndag till måndag. Det är planerat för familjen att fira min födelsedag som var i början av februari. Det ringer på mobilen på vägen till Göteborg. Det är min ena bror som berättar att båda deras barn har feber och är sjuka. Får även veta att mina två andra brorsbarn är sjuka de också. Ja, vad gör man? Det är ju bara till att gilla läget. Men lyckades ändå träffa syster, ena svägerskan kom förbi en stund och senare under dagen träffade vi min ena brors familj över en snabbpromenad i solskenet. Ja, mina föräldrar också för den delen eftersom vi sover där. Men trevligt i alla fall trots att Dalle var helt slut efter svensexa i lördags. Lite halvbra med mycket fysiska aktiviteter när man legat sjuk så länge. Men så kan det vara.

Det är ju tur att det finns växande magar runt en, för då får man ju anledning till att virka små ting. Har en vän som väntar bebis i juni månad och bebis måste ju få sig en mössa som den kan ha när sommarvärmen avtar.


Idag skiner solen och det är jag väldigt tacksam för. Jag mår bra när jag ser att isen smälter bort från gatorna och det gäller att sparka till lite på isen medan man går i hopp om att den ska försvinna fortare. Snart är det ju faktiskt mars och då är det nästan april. Positivt tänkande. Huvudvärken som jag haft i några dagar har än så länge inte uppenbarat sig och jag hoppas den håller sig på miltals avstånd och stannar där, för evigt.

Så om även du har fint väder hemma hos dig så tycker jag att du ska sticka ut näsan och njuta lite. Solen börjar värma på riktigt och det kan ju faktiskt inte bli härligare då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar