tisdag 5 februari 2013

Jättefirad

Hade ju en man som lite halvt glömt av min födelsedag, men igår blev jag minsann jättefirad. När jag väl kommer hem efter jobbet väntar Dalle hemma med en bukett rosor. Grönsaker och annat är färdigskuret, ugnen är varm, redo att göra varma mackor. Ljusen är tända i vardagsrummet och på tvbordet väntar ett paket och som pricken över i:et så stod där en liten skål med godis. Han känner mig helt enkelt.

Nu har rosorna fått ta plats istället för tulpanerna som fäller blomblad som bara den. De står redo att slängas på diskbänken men har inte kommit längre än så. Förstår inte hur det kommer sig att saker blir halvgjorda ibland. Bättre bild än så här går inte att åstadkomma när det är totalt mörker ute men där är den iallafall.


Precis hemkommen efter att ha klippt mig. Det var nog senast i början på sommaren förra året som jag klippte mig och det kändes ju som att det var på tiden. Denna gång klipptes det inte mycket, bara toppar och lite kortare lugg. Ska ju försöka spara ut håret. Vi får se hur det går med det tålamodet.

Efter en förlängd jobbdag så känns det nästan som att ögonen går i kors men i morgon är en ledig dag.
Åh så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar