tisdag 12 februari 2013

Nya grejer

"Jag har någonting till dig" säger min svärmor. Ja, men ni förstår ju redan nu att jag på en gång blir väldigt nyfiken. Är det böcker, pyssel, vad kan det vara? I gästrummet står en liten kartong fylld med detta:

Rundstickor, vanliga stickor, strumpstickor, virknålar, knappnålar, tryckknappar, säkerhetsnålar m.m. Hon har helt enkelt rensat och delat upp lite bland sin "lilla" samling av sy- och pysselgrejer. Känns ju som att jag borde bli haj på det där med stickning nu när jag har en hel sjö med stickor, både från min egna mor och svärmor. Ja, vi får väl se hur det går med det. Skulle inte förvåna mig om min kära moder blir sugen på att låna lite.


Men när det gäller virkningen så tror jag minsann att jag är färdig med alla rutor till lapptäcket, om jag inte i slutändan får för mig att göra fler. Så jag har börjat att fästa ett hav av trådar. Inte det roligaste men det går ändå fortare än vad man tänker att det ska göra. Sedan återstår att sy ihop hela filten, ehe...


För övrigt låter jag som en man idag när jag pratar. Hostat en hel del inatt, men jag ska minsann inte bli sjuk! Blir spännande att se hur länge rösten håller idag på jobbet, men som tur är så jobbar jag bara i tre timmar. Håller tummarna helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar