måndag 27 maj 2013

Produktiv söndag

Söndagens produktivitet:
Båda två är ganska så jätteslöa på morgonkvisten (läs förmiddagen). Tanken är att tvätta lite fönster. Hur smutsiga kan de egentligen bli? Extremt smutsiga på ett år i alla fall, det har vi konstaterat. Tillslut så sätter vi igång och bestämmer oss för att bara ta kökets, kontorets och sovrummets fönster. Man behöver ju faktiskt inte ta allt på samma gång. Dalle börjar sedan rensa ute på balkongen medan jag plockar lite inomhus. Dalle lägger ut frågan om vi kanske ska åka och köpa blommor till våra blomlådor och jag nappar. Vi åker iväg till Plantagen och köper blommor, passar även på att köpa lite fröer att så och sedan ställa in i vårt lilla växthus som vi köpte förra året men som vi aldrig använde riktigt.



Därefter åker vi förbi Babyproffsen och förbokar babyskydd att hyra tills bebis kommer, så vi vet att vi har en bilbarnsstol att ta hem lillplutten med när det väl blir dags. Kan ju vara bra. Hämtar också ut en babybox fylld med lite gratisprover.



Planterar blommor och fröer för glatta livet. Jorden räckte inte riktigt till så det blev kanske lite lite mängd i frökrukorna men vad gör det om hundra år, bättre än ingenting. Svårt att visa resultatet när vi har så lång balkong men det blir nog kanonfint till sommaren när det hinner växa till sig lite också. En liten vaxduk på det lilla vita bordet, kanske någon fin plastmatta under, då känns det nog riktigt ombonat.

Efter det blev det en liten paus innan det var dags att åka iväg igen. Handla lite på Ica Maxi för att sedan överraska Katarina (svärmor) på mors dag. Varma mackor tillsammans med familjen, lite fika för att sedan slappna av totalt i soffan. Huvudet värker på mig och nacken är elak mot mig men senare på kvällen blir det dags att åka hem. Filmen som vi började kika på hos familjen, fortsätter Dalle att titta på när vi kommit hem. Jag lägger mig i soffan och tittar en liten stund för att sedan blunda. Och vips så var filmen slut! Dags att sova och när det väl kommer till kritan så tar det ett tag innan jag kan slappna av. Slutligen så somnar jag och sover gott.

Idag är det jobbdag och jag längtar redan till kvällen för då blir det jordgubbar och grädde för hela slanten, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar