söndag 26 maj 2013

Update

Det var länge sedan det bakades bröd, alldeles för länge sedan. Man tröttnar ju på köpebröden känner jag. Så jag och Dalle kavlade upp ärmarna och bakade en sats med frallor. Det är ju faktiskt inte jobbigt och man hinner göra massa annat alternativt slappa mellan jäsningarna.


De två senaste dagarna har varit trötta. Kroppen vill liksom inte riktiga hänga med, benen känns nästan som förlamade av trötthet. Så efter jobbet har det bara blivit soffan för min del. Idag är det en ledig dag och jag njuter av varenda sekund!

När man slutat jobbet om dagarna så är det ju alltid lite spännande att komma till cykeln. Ibland så ligger det nämligen grejer i min cykelkorg. Oftast är det reklam, men ibland tror folk att det också är en papperskorg. Lite papper och annat brukar kunna ligga där men igår tog ju priset. I korgen ligger en grön ballong. Jag menar, jag kan ju inte bara lägga den på marken och strunta i den för då skräpar jag ju ner. Det går ju inte. Jag kan inte heller med att ta sönder den för jag gillar inte när det smäller. Jag menar, man kan ju bli döv på kuppen, eller nåt. Jag vill ju gärna ta hål på den vid knuten så man kan pysa ut luften och jag hade ju inget vasst med mig så jag kunde utföra detta. Så ballongen fick helt enkelt följa med mig hem i korgen och väl hemma så tog jag hål på den och slängde den. Duktig tjej.


Och så här ser det oftast ut vid frukostbordet. Då ska tilläggas att jag inte väcker honom när jag själv vaknar utan låter honom sova en stund till innan väckarklockan Louise går igång.


Idag är ju även mors dag. Så grattis alla mammor på er dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar