torsdag 23 maj 2013

Vårt lilla hjärta

Ett tickande litet hjärta, en liten, liten människa. Du busar med mig. Du är en livlig liten bebis som gillar att sparka och snurra runt. Jag har precis börjat känna av när du hickar och även fast vi inte träffats än så älskar jag dig över allt annat. Du är beräknad till den 21:e augusti men vi får se när du vill säga hej till världen. Vi längtar efter dig och kan knappt bärga oss tills du finns hos oss, i vår famn.



Det har inte hänt så mycket på bloggen det senaste som ni kanske märkt. Det finns som ni nu förstår en anledning till det. Jag har väl inte mått helt hundra alla dagar och fokus har varit på annat håll. Men nu så kände jag att jag ville dela med mig av det bästa som hänt oss. Dela med mig av vad som faktiskt händer i vardagen.

Jag mår väldigt mycket bättre nu än vad jag tidigare gjort. För att nämna det där om illamående. När jag tidigare hört människor berätta om morgonillamående så har jag tagit det lite med en klackspark. Så farligt kan det ju inte vara. Men oj så överraskad jag blev. Morgonillamående? Varför morgonillamående när man kan må illa hela dagar? Jag kan säga att det inte är en hit att må illa som mest under juletider när alla runt omkring gladeligen äter i mängder av alla dess rätter. Hua...

Men som sagt, jag mår bra. Det händer mycket med kroppen och det är inte konstigt att man mår illa då och då, har ont lite överallt och att man blir trött men jag har absolut inga större krämpor. Allting för vår älskade lilla bebis och idag kliver vi in i graviditetsvecka 28. Så, nu vet ni.

3 kommentarer:

  1. Åh! Tänk att man kan älska någon så mycket, innan hen ens blivit född :) Helt otroligt är det.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder Louise. =) kram Carolin

    SvaraRadera
  3. Tack Carro, det är Dallemannen som står för fotandet. :) Och visst är det så Sara, man längtar ju väldigt, väldigt mycket. :)

    SvaraRadera