fredag 31 maj 2013

Babynest, besök och fullt ös

Besök av kära mor och far i två dagar. Dalle jobbade en av dagarna och då tog jag med dem till Junexhuset i Huskvarna. Vad finns där? Tygfabriken! Min kära mor älskar ju att titta på tyg, min pappa är nog inte lika entusiastisk men han följer glatt med ändå. Alternativet hade ju varit att sitta ensam hemma och det är väl inte direkt roligare. Det är helt enkelt bara till att gilla läget när mor och dotter vill titta på tyger.

Vad är det då som ska sys? Ett litet babynest. Vad är ett babynest? Ett ombonat litet mysställe för bebisen att ligga i. Min mamma är taggad, det märks. Hon älskar att sy, att få hjälpa till och sy är nog ännu roligare. Pyssligt, pilligt och petigt är det. Hur nöjd blev jag med resultatet? Helt galet nöjd. När hon ändå har nålen i handen så passar hon på att ta en runda i lägenheten. Hon passar på att laga alla de avdragna knytbanden på våra stolsdynor som varit trasiga bra länge. Det går av bara farten och vips så är det färdigt. Det är ju faktiskt inte svårt, men det blir inte av. Det är helt enkelt för tråkigt. Men babynestet, det var roligt!


Köpte även lite vaxduk som jag tänkte klippa till och ha som duk på bordet ute på balkongen. Turkost med vita små prickar på. Att färgen turkost kanske inte passar fullt så bra till de vinröda stolsdynorna tänkte jag inte riktigt på men vad gör det om hundra år?

Idag har det varit jobb för hela slanten. Det är fint väder men blåser lite kallt. Det hindrar ingen människa, för det är som att hela Jönköping med omnejd har vaknat till liv. Det är marknad i city och det är verkligen knökat med folk överallt. När jag gick på den större shoppinggatan till jobbet så önskade jag att jag hade haft en saftblandare på huvudet. Kanske hade man kommit fram smidigare då?

Efter jobbet lägger jag mig som förlamad i soffan. Så sjukt sugen på jordgubbar och vattenmelon. Vad ska jag göra åt detta? Jag letar i skafferiet och hittar lite chips som jag äter upp men jag blir ändå inte riktigt nöjd, det var liksom inte så där WOW va gott! Jag har fortfarande inga jordgubbar eller någon vattenmelon, hur ska jag göra för att dämpa detta sug? Jag börjar gräva i frysen och där hittar jag lite glass som jag pudrar med oboypulver. Hjälpte det? Nej. Detta var ju faktiskt inte lika gott som det skulle varit med jordgubbar och vattenmelon. Jag har ju åtminstone fyllt kvoten av socker för dagen, den saken är säker. Men trots detta småätande så måste jag ju ändå säga att det faktiskt inte skulle sitta fel med kalla jordgubbar och saftig vattenmelon. Nej, det skulle inte sitta fel. Är jag omöjlig? Bara lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar