måndag 3 juni 2013

En gottesugen snarkande gris

Så gottesugen igår. Vad gör man då? Man tar sig till köket och öppnar boken "Sju sorters kakor". Där kan man minsann hitta ett recept på en chokladkaka. Glad i hågen börjar jag smöra en form och när jag tittar in i kylen för att leta efter smör till själva kakan så inser jag att vi har för lite hemma. Helt besviken går jag till vardagsrummet där Dalle sitter. Med ledsen min säger jag att vi inte har tillräckligt med smör. Men det går väl att baka med mindre smör också, säger Dalle. Ja, det kanske man kan, ja det kan man ju. Så var mitt glada humör tillbaka och jag slängde ihop kakan och satte in den i ugnen. En timme senare var det dags att smaka och det visst gick det med mindre smör. Mums.


Idag har jag varit duktig! Varit hos barnmorskan och fått stick i fingret och varit på vårdcentralen för att ta ett annat blodprov i armen. Jag som inte gillar sprutor är lite stolt, men knasigt nog så tycker jag det är jobbigare med stick i fingret än stick i armen. Men det är bra terapi, känns inte lika jobbigt ju fler gånger/oftare man får göra det. Bebisen hade hicka när vi skulle lyssna på hjärtljuden så apparaten blev lite förvirrad och ballade ur. Väldigt sött i alla fall.

Senare idag är det dags att ta sig till Ryhov för en föreläsning om amning. Mycket bebisgöra idag, skulle egentligen jobba men tog en semesterdag för att kunna göra allt idag. Men innan det är dags för det så kanske jag ska pyssla lite, kanske vila lite, vi får se.

För övrigt har jag börjat snarka och tycker att jag sover dåligt, känner mig inte utvilad för fem öre när jag vaknar. Tycker så synd om Dalle som får lyssna till den snarkande Louisegrisen. Fick i morse lyssna på hur jag snarkar eftersom han hade spelat in det och jag fick mig ett gott skratt och ett litet dåligt samvete. Meeen, det går över, sägs det.

Hoppas ni har en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar