fredag 7 juni 2013

Nationaldagen

Solen strålar, då kan det ju nästan inte vara annat än bra, eller hur? Vad händer hos The Hellströms? För tillfället, inte jättemycket. Vi tar båda in morgonens dos av kaffe. Jobb för båda och jag kan slå vad om att jag kommer känna mig som en klubbad säl när jag kommer hem från jobbet.

Dagen började igår med att vi tog oss till A6. A6, är du frisk Louise? Ja, ibland är det minsann ett måste att ta sig till det där centret. Särskilt när affärerna i stan inte har det man vill ha. Vad ville jag då ha? En luftig och skön klänning som jag faktiskt hittade rätt fort och besöket på A6 varade inte så länge. Med kurrande magar tog vi oss hem för lite lunch, åkte till affären och handlade lite mumsig frukt och kakor. Efter det tog vi oss vidare mot Axamobadet där vi solade och hade det allmänt gött. Insåg att jag nog inte kommer sola särskilt mycket under sommaren. Jag som är rena rama solgudinnan i vanliga fall blir varm som en bastu och jag har insett att det minsann inte är så smidigt att ligga ner utan att någon del av kroppen gör ont. Så jag kommer nog se ut som en vit badboll hela sommaren.

 

Kvällen var ett oskrivet blad och när det blev sen eftermiddag ringer Dalles mamma och frågar om vi vill äta ute på Piren och det ville vi ju självklart! God mat med glass som efterrätt för att sedan avsluta kvällen med en kaffe på deras inglasade balkong i solnedgången. Sedan blev det dags att ta cyklarna hem.

När det väl var läggdags så somnade jag gott med vetskapen om att det varit en bra dag.

Hoppas ni har lika fint väder som vi har här idag och att ni kan njuta av det.
Så ut i friska luften och ha det riktigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar