torsdag 20 juni 2013

Överraskningar och vardagslyx

"Jag har med mig tre överraskningar till dig idag", skriver Dalle i ett sms. "TRE överraskningar!!???!?! 1 tim och 10 min tills du slutar, tålmodig fruga." svarar jag tillbaka. Jag kan ju lätt bli nyfiken, men det är ju ingen nyhet.

När han kommer in genom dörren är han snabb på att berätta att jag inte får bli besviken, att det inte är några större saker. Att det är något som kan vara bra för oss båda och tar därefter fram tre böcker. En om träning under och efter graviditet, en om de första åren som förälder och den tredje boken en liten barnbok att läsa. Han var noga med att berätta att han tagit med sig träningsboken som en rolig grej, inte för att han tycker att jag borde träna. Jag tyckte mest det var en kul grej.



Jag kommer nog inte träna nu när jag är gravid men kan ju ändå tänka mig att man kan få bra tips på övningar efteråt. Så boken kan ju faktiskt bli till nytta ändå. Har ju bett Dalle att vara tuff mot mig så jag kommer igång med träning igen. Mådde ju faktiskt väldigt bra när träningen blev en självklarhet i vardagen. Kan ju hända att det blir svårare att få till det men omöjligt ska det ju ändå inte vara.

Så vad har jag gjort idag? Jag somnade om flertalet gånger på morgonen och när jag sedan tittar på klockan så visar den 09:30. Så sent har jag minsann inte sovit på extremt många månader så jag antar att jag behövde sömnen.

Jag har helt enkelt bara varit idag. Har suttit på balkongen i solskenet och läst, blev förvånad, det var ju faktiskt intressant att läsa. Tagit mig en kaka, druckit som en uttorkad kamel och bara njutit.


Som pricken över i:et så avslutas dagen med god middag på balkongen och senare väntas jordgubbar med grädde. Fint ska det vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar