onsdag 19 juni 2013

Timmar i köket

Oj, oj, oj säger jag bara!
Upp tidigt på morgonen för att ha möte på jobbet. Innan jag går till jobbet så var min tanke att jag skulle säga hej då till Dalle men istället säger jag god natt. Ja, så klarvaken var jag. Två timmar senare cyklar jag hem från jobbet och väl hemma börjar jag baka frallor. Det har jag tänkt göra i över en vecka men av någon anledning så händer det inte. Hur svårt ska det vara att ta tag i det? Tydligen ganska svårt men när man väl är i gång så är det ju lätt som en plätt.

När frallorna börjar bli färdiga så blir jag ju så kaksugen! Inga kakor hemma, vad gör man då? Man bakar! Så jag tar fram ingredienser till kärleksmums. Ett tips är att ha tillräckligt av alla ingredienser innan man börjar. Har man inte det så blir det lite extra trixit men är man tillräckligt kaksugen så fixar man till det ändå. Allt går att lösa förstår ni. Något som man kan tänka på är att ha stora lådor hemma som man kan lägga de färdiga kakorna i, det underlättar också. Kan även vara bra att ha smörpapper hemma att lägga mellan lagren. Man kan säga, att allt detta hade inte jag. Men det går ju att fixa, ja det gör ju faktiskt det.


Nu när baket är färdigt för idag så har jag lyckats slänga in en tvätt i tvättmaskinen. Men senare ikväll, då ska jag bara ligga på sofflocket tror jag. Det har jag förtjänat efter idag tycker jag.

Och jag måste bara berätta. Idag känner jag mig väldigt glad, jag känner mig väldigt tacksam. Den nya hobbyn är att titta på magen. Jag är helt fast, som förtrollad. Vår älskling busar ofta och jag fylls med en sådan kärlek som inte går att förklara. Det är helt otroligt och så fantastiskt, jag är lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar