lördag 29 juni 2013

Snorfröken

Vad har hänt i veckan?
Jag har varit i Göteborg. När ena brodern fått barn nyligen, när ena brorsdotter fyller år och så även sin mamma, då får man passa på att åka dit om man är ledig.

Mycket bus, fullt ös som alltid. Nytillskottet i familjen, lilla Victoria är så liten, så liten. Inte mindre än något annat barn men man glömmer bort hur små de är från början och då har hon ändå hunnit bli en månad gammal. De andra brorsbarnen är som rena rama duracellkaninerna som yrar runt, leker och busar till tusen. Åh så fantastiskt fina de är.

Börjar få ont i halsen samma dag som jag ska åka hem och på kvällen sätter det igång på riktigt. Snorig och en hals som värker mer för varje timme som går. Den vanliga nässprayen vi hade hemma fick jag inte använda p.g.a. graviditeten och det enda alternativet var en saltvattenslösningsspray som vi hade hemma. Kan ju säga att det inte är att rekommendera att använda när man har en sårig hals. USCH och FY vad ont det gjorde i halsen och näsan att använda det. Natten som kom var inte den roligaste och jag fick mig bara några enstaka timmars sömn. Det fick bli till att sjukskriva sig från jobbet. När Dalle vaknade på morgon var han en räddande ängel som tog sig till apoteket och handlade diverse nödvändigheter.

Så de senaste dygnen har jag bara spenderat i soffan under ett täcke. Jag har haft mina bästa vänner nära mig. Toarullen, nässprayen, alvedonen och halstabletterna.

Idag var tanken att vara med på en möhippa men eftersom jag mår som jag gör, så fick också det avbokas. Dalle är iväg på kalasfirande för hans mormor som fyllt år och här sitter jag ensam hemma och är så rastlös. Att prata i telefon är inget alternativ då jag redan är lite hes men samtidigt så har jag inte direkt några krafter till att göra mycket mer än att bara ligga och dröna.

Tycker jag lite synd om mig? Ja, men lite så är det nog.
Så här är det inte många knop ska ni veta, men jag lever, trots de glesa inläggen här.
Hoppas ni har en fantastiskt fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar