söndag 2 juni 2013

Mitt namn är slöis

Vaknar senare på morgonen då vi kom hem sent från ett par vänner igår plus att jag hade svårt att somna trots en kropp som var supertrött. Varför sova när man kan ligga och blunda, vrida och vända på sig? Hur onödigt är inte det? Extremt onödigt att inte somna om ni frågar mig.

Dagen tidigare hade jag och Dalle börjat titta på filmen The Matrix men vi såg aldrig klart på den av någon anledning som jag inte kommer ihåg. Så på morgonen lägger jag fram förslaget att äta frukost i sängen och titta färdigt. Dalle var inte den som tackade nej. Man får ju passa på så att säga, när tiden väl finns där för att göra just dessa saker.

Båda två är som zombies. Att laga lunch, en sen lunch, kändes som att klättra upp för ett stup men vi lyckades.

En tripp till affären för att handla lite och en låda med jordgubbar fick också följa med oss hem. Det var till att rensa dem så fort man kom innanför dörren för att sedan duka upp på vårt lilla bord på balkongen. Jordgubbar och grädde med en kopp kaffe. Det kan ju inte bli fel om man säger så. Mums, säger jag. Vaxduken som jag köpte för någon dag sedan är också på plats nu och sätter färg på tillvaron, mysigt.

Eftersom vi båda är slöisar idag så är planen att titta på ännu en film ikväll. Åh så gött.


Och icke att förglömma,
GRATTIS på födelsedagen min käre bror Mattias! Och även ett stort GRATTIS till Dannemannen Glaad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar