onsdag 10 juli 2013

En redigt härlig dag

Regnet bara öser ner och vad gör jag då en ledig dag som denna?
Jag har det riktigt gött ska ni veta. Hela morgonen och förmiddagen har flutit på i ett sådant förnöjt tillstånd trots att jag sovit lite som en kråka inatt. Jag virkar ihop den där evighetsfilten och jag börjar se en ände på det hela vilket gör mig mer motiverad att bli klar med den. Snart, snart, snart...

Idag har också något väldigt ovanligt hänt. Jag slutade träna för länge sedan, kan varit senaste gången i januari kanske? Har ju cyklat till jobbet och så men just träna, det har jag inte gjort. Jag vill ju alltid köra järnet när jag tränar och det var väl inte optimalt att känna sig helt slut och snurrig efter ett träningspass när man visste om graviditeten. Det kändes inte riktigt sunt, så jag slutade. Nu börjar ju kroppen svullna och Dalle är snäll som är på mig att jag ska sitta med fötterna i högläge och jag ser till att lyda. Men så vill man ju inte heller bli stillasittande. Efter en jobbdag är jag halvt körd i kropp och fötter men när jag är ledig ska jag minsann försöka röra mig lite på den där motionscykeln, för att gå längre promenader, det gör minsann ont. Så idag har jag umgåtts med motionscykeln. Nu när magen är stor och man inte är smidigast i världen så har jag lättare för att ta det lugnt och jag skulle aldrig köra slut på mig. Känns helt enkelt bra.

Eftermiddagen och kvällen spenderas till viss del av att tvätta lite. När man får tvätta dessa små kläder så blir det ju faktiskt lite roligare. Jag vet, jag kommer inte tycka att det är lika roligt senare. När det känns som att det enda man gör är att tvätta nerspyade och nerkladdade kläder men det är ju nu man ska njuta av det, så det gör jag minsann.


Men nu kurrar magen och då är det dags att äta, så tack och adjö för mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar