onsdag 3 juli 2013

När blivande mormor pysslar

Jag visste att min mamma skulle hjälpa till att minska storleken på en kudde och ett täcke så det passade till vår barnvagn. Men så är hon ju pysselkvinnan ut i fingertopparna. Hon kan inte riktigt hålla fingrarna borta från söta tyger och när hon väl har det i handen så kan hon ju inte motstå att köpa det. När hon väl köpt det så är ju enda alternativet att låta symaskinen tuffa och gå. Så jag kunde ju ana vad hon pysslat med under den tid som var från att de var och hälsade på oss tills jag kom och hälsade på dem i Göteborg.

När jag kommer till Göteborg frågar hon ifall jag är nyfiken på vad hon gjort och självklart är jag det. Jag blir överväldigad av vad hon trollat ihop. Jag kan liksom stå i evigheter med att försöka sy till ett lakan och det fixar hon på ett kick. Inget vi bett henne göra, utan något som hon så gärna vill göra och vi är helt enkelt väldigt tacksamma. Ett påslakanset till barvagnen, ett till vaggan, fleecefilt, kudde, täcke och plastad frotté till barnvagn, vagga och spjälsäng.


Och för övrigt. Idag är det bara en månad kvar innan jag har min sista dag på jobbet, på ett bra tag. Hur knasigt är inte det då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar