tisdag 30 juli 2013

Stockholm också ju!

Nu i juli har vi ju även varit i Stockholm. Vi åkte med Dalles föräldrar, tog in på hotell och hälsade på svågern Filip! Det är inte så ofta vi träffas. Ungefär så som det är för mig och mina syskon. Det är inte alltid scheman går ihop så att säga.

Så vi passade på att åka iväg när jag fortfarande var i åkbart skick, haha. Vaknade upp på morgonen och såg att kroppen hade svullnat upp över en natt. Ögonen var små, ringarna gick inte längre på fingret och jag fick inse att den stora svulloresan hade börjat. Jag försöker verkligen se pigg ut men som ni ser så gick det väl sådär kan man säga. Jag bjuder på den. Efter ett tag stannade vi till för en liten fika.


Vi åkte bl.a. iväg till ett outletställe som ligger lite ovanför Stockholm. Extremt varm sommardag och de flesta hade nog flytt till stranden för det var inte mycket folk, väldigt skönt. Har dessvärre inga bilder från detta ställe mer än en glassbild som inte visar särskilt mycket av omgivningen. Ett väldigt mysigt shoppingställe i alla fall. Dalle hittade en tröja och jag mest kikade runt. Det är ju inte direkt så att det är någon idé att köpa klädesplagg till mig just nu. I så fall hade det varit om vi hade hittat något gulligt bebisplagg men det gjorde vi inte. När vi väl hade strosat runt och tittat på det mesta bestämde vi oss för att ta oss till hotellet. Tillslut var vi framme även där och jag behöver väl inte säga att jag var nöjd över att få lägga mig ner en liten stund. Känns som att jag ser rätt så nöjd ut.


Denna kväll jobbade Filip och vi bestämde oss för att ta oss ut och äta på restaurang. Tommy var också på besök i Stockholm denna helg så vi passade på att mötas upp. En barndomsvän till dem var också med. Härlig kväll.


Vi åker sedan tillbaka till hotellet för att sova. Vaknar upp på morgonen och Filip möter upp på hotellet för att äta frukost tillsammans med oss. Vi tar oss sedan in till stan och strosar runt i gamla stan m.m. Jag vaggade runt och hoppades på att jag inte skulle sinka ner alla med min långsamma ankgång och svullnade fötter. Lite pauser då och då, åka så mycket tunnelbana som vi kunde för att spara på fossingarna. Kikade i affärer, såg lite av firandet av kronprinsessan, fikade och åt mat högt uppe på ett berg. Vi besökte fotografiska och kikade på utställningarna som fanns där. Efter det var vi rätt så trötta så vi tog oss tillbaka till hotellet och sedan bar det iväg hemåt.



En mysig resa även om jag kanske hade lite väl ont i kroppen men härligt att komma iväg och hälsa på i storstaden. Man kan säga att jag rätt så snabbt här efter gick till apoteket och köpte mig ett par stödstrumpor. Guld värda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar