tisdag 2 juli 2013

Rastlös hostsnorfröken

Ja men då är vi inne på tredje soppåsen med snytpapper, att Dalle inte smittats är ju ett mirakel. Jag är rastlös, det är så tråkigt att vara sjuk. Varför ska man utsättas för sådant? Totalt onödigt. Kroppen är piggare i alla fall men jag hostar och snorar, har en röst som inte riktigt vill sig i längden. Så det hade inte riktigt fungerat att jobba idag hur gärna jag än hade velat det. Jag är ju så envis av mig men Dalle är den förnuftige och det är ju faktiskt inte så trevligt för kunder om jag står och hostar som en tok när jag pratar, snorar mellan varven och i slutet av dagen låter som en kråka bara för att jag är envis. Nä, det är ju faktiskt inte särskilt klokt.

Så det är jag och flugan här hemma, flugan som störde min nattsömn. Flugan som jag både försökt hjälpa ut och döda men har inte lyckats med något av det. Den vill liksom hänga med mig i samma rum och jag tycker den borde förstå att den har hela världen att flyga runt i istället för att störa mig men det har den inte fattat ännu.

Ja men ungefär så mycket händer idag. Ni förstår att jag klättrar lite på väggarna va? Ska försöka få in någon tvätt i tvättmaskinen ikväll, måste känna att jag gör någon nytta i alla fall och inte bara sitter och glor.

Nu är det dags för lite lunch.
Inget roligt inlägg kanske men en uppdatering om läget.
Tack och hej för mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar