torsdag 4 juli 2013

Pyssel och äntligen bättre

Igår fick jag tummen ur att handla det sista av garn jag behövde för att göra klart den där evighetsfilten som jag hållit på med i, ja precis, vad som känns en evighet. Passade även på att köpa en riktig tygsax. Min mamma tyckte att det minsann var något man borde ha om man skulle klippa i tyg och jag kan väl hålla med henne. Det var väl inte fullt så smidigt att klippa med en slö liten sax som vi hittade här hemma. Det är rätt mycket smidigare att klippa med en tygsax, väldigt mycket smidigare.

Så nu har jag börjat virka ihop filtens alla rutor. Har alltid sytt ihop med nål med tidigare filtar men nu testas något nytt. Som alltid är det jättesvårt att få till de rätta färgerna på kort men ni får helt enkelt nöja er med detta. Det som mer ser ut som lite grått är t.ex. vitt. Undrar vad som blir nästa projekt?


Igår tog jag mig även ut från dessa fyra väggar för att möta upp Dalle efter jobbet. Det är matmarknad i stan och vi bestämde oss för att kika runt lite och även handla lite bebiskläder. Lite kläder hittade vi och vi hittade även Dalles föräldrar som också var ute på stan för att köpa lite mat. Det slutade med att vi köpte mat och gick hem till dem en sväng.

Måste säga att det var väldigt skönt att ta sig ut. Har ju mest varit här hemma och legat i soffan i flera dagar p.g.a. förkylningen och inte orkat göra mycket mer än så. Så det känns skönt att orken har kommit tillbaka även om jag fortfarande snorar och hostar lite. Och i morgon ska jag äntligen jobba, känns skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar