tisdag 12 mars 2013

Bus och lek

Helgen försvann i ett nafs. En Alicia som glatt springer runt och leker med sin nya radiostyrda bil. Vi pusslar, pärlar och läser böcker. Gabriel sitter och är nöjd mest hela tiden förutom när han är hungrig, trött eller behöver ha blöjan bytt. D.v.s. en väldigt lättsam bebis. Det är tjo och stim alla minuter på dygnet förutom under vila och när natten råder. Det är härligt att ha familjen på besök, ett sus och dus som är konstant. När de sedan hade åkt i söndags så blev det nästan kusligt tyst i hemmet. Både jag och Dalle hamnade i soffan, jag var nog tröttast för jag somnade en stund i soffan. Har vi haft en mysig helg? Ja, det har vi.

Annars är det inte mycket nytt på himlen. Jobbdag idag och sedan står det tvätta, tvätta och tvätta på schemat. En sådan där vanlig vardag helt enkelt. Och vardagen är ju rätt så skön den också.

Nu är det minsann dags för lunch innan jag ska ta min racercykel till stan.
Ha nu en härlig tisdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar