söndag 3 mars 2013

Dagen efter bröllop

Ja då var det ju bröllopsfirande för hela slanten igår. Kanonvackert brudpar, jag grät en liten skvätt, de sa ja. Blir så mycket mer känslofyllt för mig att vara med på vigslar efter att jag själv varit med om det. Man vet hur stort det känns att stå där. Ja, det är otroligt vackert helt enkelt. Iskall vind som fick de flesta kvinnor att frysa om benen. Vidare mot festlokalen, fest hela kvällen med mycket mat, skratt, tårar, tal, hälsningar och allt annat som hör till. Väldigt mysigt helt enkelt. När festen började lida mot sitt slut hör jag hur någon säger, "Louise, du ser ju helt slut ut". Kan hända att det t.o.m. var ordvalet "förstörd" i den meningen. Ha,ha, men jag bjuder på det. Jag var nog rätt så slut, särskilt när man under kvällen haft lite huvudvärk bakom ögonen. Men det försvann senare på kvällen som tur var.

Så nu sitter jag här med min frukost. Känner mig riktigt morgonseg, som att jag fortfarande ligger i sängen fast jag varit uppe ett tag.

Idag är det bl.a. lite kalasfika med familjen Svensson och morföräldrarna Hellström som står på schemat. Kalasfirande sedan jag fyllde år, lite sent firande men så blir det när man får skjuta upp p.g.a. sjukdom från vår sida.

Ja, såhär såg vi ut innan det var bröllopsdags. Det börjar bra, sedan spårar det ur lite och i slutet tar jag steget längre och ser något drogad ut.

Det var allt för mig idag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar