lördag 16 mars 2013

En grottmänniska

Vaknar på morgonen vid 7-tiden. Kan inte somna om. Ja, men då är det ju egentligen lika bra att stiga upp. Särskilt när klockan ändå ska ringa kl 8. Men trots jag sovit många timmar så känner jag mig som en grottmänniska. Uff, uff, gruff. Kanske är jag trött ändå? Vid filmmys igårkväll så vägrade jag att erkänna att jag somnat i soffan. Varför gör man det trots att man vet att man somnat? Jag kommer ju knappt ihåg vad jag sett av filmen. Ha, ha.

Vad gör grottmänniskan det första hon gör på morgonen? Hon tassar in till vardagsrummet för att nalla lite godis sedan gårdagen. Till hennes förskräckelse finns inte skålen där. Var har Dalle gömt den, tänker hon. Hon går vidare till köket och där ser hon att skålen står på köksbordet. Pjew. Morgonen är räddad. Samtidigt, hade han gömt godiset så hade jag inte gett mig förrän jag hittat det. Ha, ha.

Det mesta har gått i slowmotion nu på morgonen men det är då det är skönt att man vet att man har tiden med sig. Känns skönt att vi tjejer iallafall har smink. Vad skönt det är att trolla lite. Vips, så ser man inte lika trött ut. Vilken räddning.

Idag blir det jobb från öppning till stängning. Efter det blir det till att åka iväg till vänner. Solen skiner nu på morgonen och det blir till att ta på solbrillorna. Blev ju nästan blind på kuppen igår när jag gick till jobbet. Ögonen är minsann inte vana vid solsken. 

Jag hade tänkt ta en bild på mitt pigga jag men det gick inte så bra.
Ni får helt enkelt använda er livliga fantasi.
Men får väl lägga in någon bild så ni har något annat att titta på. Bilderna är inte från den här våren som ni kanske förstår men det får ju en att längta ytterligare lite till, om det nu är möjligt.


2 kommentarer:

  1. Syrran

    Längtar till våren. Trött på en massa förkylningar. Sitter hemma och försöker få tiden att gå. Kan inte prata, rejält hes. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, usch, usch! Krya på dig! Kram syster!

      Radera