lördag 30 mars 2013

Glad påsk!

Ja, men glad påsk på er!
Sitter här och försöker vakna till liv. Min kropp har kommit in i en lunk. Vaknar oftast samma tid på morgonen och känner att jag sovit mina timmar. Jag går upp och efter ett tag så hamnar jag i en dvala då jag känner mig så galet trött, för att sedan få krafter igen och starta igång dagen på riktigt. Det är väl den dvala jag bearbetar just nu.

Igår var vi hemma hos mina svärföräldrar på lite mat och annat gott. Väldigt mysigt. Tillslut tror jag att hälften av gänget gäspade i takt när mörkret hade lagt sig. Somnade gjorde jag väldigt fort när jag väl krupit ner i sängen.

Så idag är det jobbdag för hela slanten. Jag ser framför mig alla exalterade små barn som endast har en sak på sina hjärnor. De vill ha sina påskägg fyllda med godis, gärna så det väller över så man inte kan stänga det. Som ni säkert kan tänka er så var det ju en höjdpunkt för mig när jag var liten. Kommer ihåg mitt lilla, lilla påskägg som jag varje år fick mitt godis i, ägget var t.o.m. namnat. Ja, Louise stod det på sidan av ägget och tur var ju det. Tänk om någon hade råkat ta en godisbit från mitt ägg, det hade ju varit katastrofalt. Ha, ha.

Jag har alltid haft visionen att plocka björkris och pynta det. Tror ni att visionen någonsin blivit verklighet? Nej, det är ju inte riktigt så då va. Tror egentligen att största anledningen är att jag inte vet var det finns någon björk i närheten som jag når grenarna på. Ja, vi säger så i alla fall så låter det kanske bättre. Men någon gång ska jag få tummen ur, nästa år kanske.

Nu börjar det bli dags att göra i ordning sig inför jobbet.
Hoppas ni får en mysig påskhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar