söndag 9 september 2012

Fullknökad vecka

Kommer hem från jobbet på fredagen och är hemma för en stund för att sedan åka mot Huskvarna till Sandra och Jonathan. Där sitter vi och tjötar ett tag tills klockan slår 20:00. Då åker vi in mot stan för att kika på alla som samlats på vätterstranden. För ett år sedan dog Stefan Liv, tidigare målvakt i HV71 och det är många fans som sörjer hans bortgång. På stranden tänds det otroligt många av dessa ljuslyktor som svävar upp i skyn och himlen blir fantastiskt vacker. Väldigt värdigt och fint helt enkelt.


Efter en stund åker vi tillbaka till Sandra och Jonathan för att umgås lite till. Vi möler i oss chips och cheese crunchers medan vi spelar ett frågespel då man ska gissa på årtal. Jonathan äger som vanligt då han utbildar sig till bl.a. historielärare, han är som ett lexikon. Vi har det gött helt enkelt men tillslut så är det dags att åka hem.

Lördagen knackar på dörren och jag ska jobba i några timmar. Är hemma några timmar efter jobbet innan det bär av till Josefine och Daniels 25-årsfest med kräftskiva. En kväll fylld med skratt och när vi åker hem är jag hes av allt tjattrande.

Nu sitter jag här och det är söndag. Känner att kroppen är trött och allmänt seg som kola men samtidigt kan jag inte hjälpa att jag är väldigt rastlös. Inte den mest optimala blandningen kanske men det löser sig nog det med.

Veckan som varit har helt enkelt varit väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar