torsdag 6 september 2012

You're awesome Linn!

Kommer hem efter en promenad till affären. Dalle kikar ner i brevlådan och där finns ett brev. Det är postat från New York och adresserat till mig. Jag blir nyfiken till tusen och på en gång snurrar hamsterhjulet i min hjärna i 100 km/h. Funderar på ifall det kan vara något som jag glömt kvar sedan vi hälsade på Linn och Joel i april men kan inte komma på något. När jag sedan ser att det står clothing underwear på tulldeklarationen så ler jag och börjar ana vad som finns i detta vadderade kuvert.

Jag är ju som jag är. Säger saker lite halvt ocensurerat ibland och bjuder på mig själv med mina grodor. En dag när det regnade i New York så var vi alla fyra var ute och strosade runt på Manhattan. Dalle säger "it's raining ass." Jag säger snabbt därefter "it's raining assholes." Linn och Joel tittar förvånat på mig och skrattar. "Louise, så får du säga i lägenheten men inte här." Jag kunde inte göra annat än att skratta och tyckte att det var jätteroligt. Jag skämtar många gånger med glimten i ögat och hela den veckan som vi var hos dem var helt fantastiskt rolig.

Ett ord som jag febrilt använde under den veckan var ordet awesome. Passade bra att slinka in lite här och där i vardagen och det blev lite av en grej att säga detta ord.

En dag var jag och Linn inne på Victoria's Secret. Bland ett färgglatt hav av trosor ser vi ett par orange spetstrosor med ordet awesome på rumpan. Stora glittriga bokstäver och vi kan inte göra än att skratta. Som gjorda för mig, pricken över i:et. Linn pratar om att jag måste köpa dem bara för att, medan jag istället tvekar och känner njeeaaa... "Om inte du köper dem så köper jag dem åt dig" säger hon. Det slutade med att dessa trosor inte följde med hem i påsen men mycket annat.

Nu står jag där med ett brunt kuvert i min hand och när jag öppnar det så hittar jag ett par gröna trosor och ni kan ju gissa vad som står på rumpan. Awesome i stora guldiga bokstäver. Jag kan inte göra annat än att skratta och känner att detta lilla kuvert gjorde hela min dag.

Senare under dagen så bar det ännu en gång av mot folktandvården för att dra ut en av mina andra visdomständer. På vägen dit så känner jag hur jag börjar bli nervös och Dalle säger "tänk bara på awesome Louise." Jag skrattar, ler och blir glad, blir lugnare.

Ett litet kuvert som gör att jag fortfarande ler och blir varm i hjärtat.
Linn, du är för söt du. Kommer nog skratta till och le lite extra varje gång dessa används.
You made my day! They're AWESOME and so are you!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar