söndag 30 september 2012

Livets goda

Jag är ju inte direkt världsbäst på att ta kort när vi har vänner på besök eller när vi är iväg. Kan ha med mig kameran men den kommer inte längre än att den ligger kvar i jackfickan hela kvällen. Igår tog jag fram den och fick mig något kort i alla fall.

Josefine och Daniel på besök med käk och spel hela kvällen lång med många skratt. När klockan slår 24 inser vi att vi borde avrunda trots att de flesta av oss kommit över tröttröskeln för länge sedan och skulle kunna vara uppe mycket längre med ännu mer spelande. Men ska tre av fyra gå upp tidigt morgonen där på så kan det ju vara bra att komma i säng någon gång. Tre av fyra personer som ska upp tidigt, gissa vem som fick sova? Jajjemen, visst var det jag.

Som en halvdöd fisk ligger jag mellan dröm och verklighet när Dalle kliver upp ur sängen på morgonen och jag går inte upp från sängen förrän klockan 10. Läs snarare kravlar/rullar/tvingar mig upp ur sängen.

Fin kväll helt enkelt.
Livets goda, att skratta, njuta och bara ha det gött.


1 kommentar: