tisdag 4 september 2012

På med modiga manteln

Tar ett djupt andetag och slår en signal till tandvården för att boka in en tid. Den där andre rackaren som skaver ska också bort. Tänker att det är bra att ta tag i det på en gång eftersom det brukar vara rätt lång väntetid.

Kvinnan på andra sidan telefonen säger "Jag har en tid nu på torsdag klockan 14:00 ser jag här." Nu på torsdag!? tänker jag i smått panik. Oj så snabbt inpå, jaha, okej, åh, jahaja. "Jaha, okej, ehee..." blir mitt svar och hon berättar att de inte hade någon tid på väldigt länge om jag inte bestämde mig för torsdagen eftersom det var ett återbud som de fått. Berättar att jag är rädd och hennes svar är "Ja, men är det inte bäst att ta det nu på torsdag då, så slipper du vara rädd så länge?" Och visst är det så, varför vänta?

Så på torsdag ska jag ta på mig min modiga mantel och lägga mig i den där stolen och få det gjort. Jag har min inre hejarklack som står och hoppar med sina pom poms. Go Louise, go Louise. Ja... heja mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar