tisdag 25 september 2012

Nyvirkat och tidig morgon

Och här har vi ett litet mobilfodral som passar till en Iphone. Lite trång för min 3gs så den passar bättre till en Iphone4 som inte är lika bred men ville mest testa att virka lite krokodilmönstrat och så här blev resultatet. Mönster är taget både från mestvirkat och kungenomajkis.

En av de senaste inläggen i deras bloggar blir jag jätteinspirerad av. Mössorna! Tänker att en plommonlila skulle vara jättefin, eller en liknande grön som hos mestvirkat. Ja, jag vet. Ena stunden är jag insnöad i nagellack och andra stunden i något helt annat. Som ni förstår så är det ju virkat som gäller nu. Så gött att sitta och pilla med något medan man kikar på tv eller något helt annat.



Annars upp tidigt på morgonen idag för att lämna in bilen på hälsokontroll. Sitter en liten stund vid datorn med min frukost innan jag tar mig vidare till soffan. Sätter på tvn och där somnar jag trots att jag försöker hålla ögonen öppna. Vaknar med huvudvärk och här sitter jag åter igen vid datorn med en kopp kaffe och skriver detta inlägg.

Idag är det jobb på schemat och ikväll ska det ut och ätas på restaurang tillsammans med Dalles familj och hans mormor och morfar. Min svåger fyller ju 25 år denna månad och det måste ju firas nu när han är hemma på besök. Mysigt ska det minsann bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar