tisdag 18 september 2012

Kärlekens konsekvenser

Helgen har passerat och det har varit så mysigt att ha en del av familjen på besök. Det har blivit mycket lek, tjo och stim. Grillning i stadsparken och allmänt häng. Isak klättrar på det mesta och inspekterar varje sak i rummen vilket gör att vi får stänga till några dörrar för att han inte ska få för roligt. Vi har inte direkt ett barnvänligt hem. Det finns mycket att titta på i barnhöjd och ännu mer att pilla på om man öppnar vissa luckor. Emil är knep & knåpkillen som börjar bli stor. Han älskar bokstäver och att vara kreativ genom att göra spel och annat roligt.

Snuviga små barn som smittat mig och Dalle. Det är kärlekens konsekvenser det. Man kan ju inte låta bli att krama om de små liven och bara mysa. Det blir ju inte att vi träffas så ofta som resten av min familj gör. Jag bor ju i Jönköping medan resten av familjen bor väldigt nära varandra, promenadavstånd till varje hem.

Nu sitter jag här med en hals som gör ont med snor i min näsa, likaså för Dalle. Håller tummarna att man inte får feber bara. Idag blir det till att ta sig till apoteket och köpa på sig halstabletter för att sedan jobba 13-16. Efter det är jag ledig i två dagar, tid till att krya på mig med andra ord.

Vill helt enkelt säga tack till Richard med familj, för att ni kom och förgyllde vår helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar