måndag 26 november 2012

Avkoppling

Var ju i Göteborg i veckan. Fullt ös medvetslös. Vill träffa alla i familjen men missar tyvärr en av syskonen. Busa med alla brorsbarnen som växer så det knakar och mysa stilla med minstingen av dem. Känns på något sätt lustigt att hålla en liten plutt som är lik sin far när han var liten, särskilt när han skrattar.

Trött men glad när jag kom hem. Fredagen var som en dimma. Sov lite middag innan jobbet började. Kom hem på kvällen och packade det sista. Packa, vart ska jag nu?

På lördag morgon ringer väckarklockan. Klockan är 07:00. Dags att kliva upp. Göra lite frukost, brygga kaffe, ta med dricka och godis. Väcka Dalle och sedan sätta oss i bilen. I väg mot Ullared!
Ullared, en lönehelg, näst sista utbetalningen innan julen är här. Är ni galna?, tänker ni. Ullared var faktiskt inte målet för dagen, bara ett liten mellanlandning när man ändå var på vägen. Målet var Halmstad. Checka in på ett mysigt hotell, äta ute på restaurang, njuta, slappna av och bara vara. Gekås var tjyvtjockt med folk men vi tog det i vår egna takt. Efter några timmar i Ullared värkte fötter och ben och hotellet i Halmstad var välbehövligt. Har vi haft det bra? Väldigt bra.


Dealen är att jag ska köra hem och jag är väldigt tacksam för farthållaren. Får middag av svärföräldrarna, otroligt uppskattat när vi inte var ett dugg peppade på att laga något själva. Pratar om att jag tänkte träna på motionscykeln när vi kommer hem. Nämner att man borde få en godispåse efter varje träning för att man varit duktig. Dalles pappa skrattar. Det är ju rätt så typsikt mig att vilja ha godsaker. Tränar när jag kommer hem och efteråt väntar ingen godispåse men chips fungerade lika bra. Haha. Jag har förstått det där med träning förstår ni. Tränar man så får man äta lite vad man vill, fast det har jag gjort även i min träningssvacka som jag haft nu i ett par månader. Men det säger vi inte högt. Svetten rinner och jag vill några gånger bara kliva av cykeln men när man är färdig så sätter endorfinerna in. Härlig känsla.

Måndagen är här, regnet ligger som ett tjockt täcke över hela Jönköping. De säger att det ska snöa i veckan, vi får väl se.

1 kommentar:

  1. gekås innan jul...då är man nästan galen faktiskt. haha =)
    va mysigt med hotell och åka iväg! de skulle jag oxå vilja göra just nu.

    SvaraRadera