fredag 30 november 2012

En liten tomte har fått ett hem

Vaknar på morgonen och benen känns som sega råttor. Lägger tillslut fötterna utanför sängkanten, det gäller att ta steg för steg här förstår ni. Magen kurrar och lite frukost står på agendan. Frågan är, vad ska jag göra idag? Julklappshandel eller pyssel och bak. Det blev det förstnämnda. Promenad till stan för att leta efter lite klappar. Mot sluttampen av shoppingen hittar jag denna lilla tomte. Kände att den behövde ett hem. Så nu ska han få hjälpa till att pynta jularna framöver. För kan man hitta en sötare tomte? Hans luva hade lossnat lite där fram så jag fick extra rabatt och det tackar man ju inte nej till. Lite lim och man har fixat honom.


Just nu tampas jag med en spänningshuvudvärk men jag har tagit både tabletter och druckit kaffe så jag håller tummarna på att lilla spännislouise ska slappna aaaav. När det gör ont vid ögonen så är det oftast inte det bästa att pyssla men jag har ofta svårt att hålla mig. Så vi får väl se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar