torsdag 29 november 2012

Lite nytt och en färgklick

Ja ni kan ju gissa vart jag varit idag. Inte så svårt kanske, i garnaffären.

Går runt ett bra tag i affären, känner på många av garnen och bläddrar i deras pärmar även fast jag vet att jag oftast inte hittar något mönster i dem. Får stå på tå för att se. Står och väntar in en viss person i personalen, en kvinna. Mannen i affären gör mig alltid förvirrad. Han pratar på och gör mig bara snurrig i bollen så jag försöker alltid undvika honom. Jag ställer mig i kön och håller tummarna på att få prata med kvinnan vid disken, tittar på kön och försöker räkna ut var jag ska stå för att chansen ska vara störst att jag ska få prata med henne. Jag vet, jag är knäpp men man ska ju ha sina egenheter. Får hjälp av kvinnan och som alltid velar jag om vilken färg jag ska ta. Allt är precis som vanligt med andra ord. Frågan är ju vad det ska bli av dessa två nystan, ja det är frågan det.


Har börjat ta upp det där med nagellack igen. Förgyller ju faktiskt vardagen lite. Just nu är det klarröda naglar som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar