söndag 11 november 2012

Minijulstrumpor

Var inne på denna blogg Kungen & Majkis och såg dessa små (klicka på länken för att kika och se mönster) och tänkte att jag skulle testa. Satte t.o.m. på julmusik men kände på en gång att det var alldeles för tidigt för det, så jag nöjde mig med att julpyssla lite i förväg. Så jag får helt enkelt säga tack för inspirationen. Det kan nog bli fyra och fler än så, beror ju lite på.

Om man vill hänga upp enstaka strumpor istället för i par så kan man låta första tråden vara lite längre. Med första tråden menar jag självklart första tråden som blir när du börjar ditt arbete som du sedan använder för att fästa så det inte repar upp. Då kan man dra första tråden igenom hela strumpan och bara fästa lite längst upp på strumpan tillsammans med sluttråden. Tänker att det helt enkelt blir lite lättare att hänga upp enstaka strumpor med två trådar istället för en. Jag föredrar nog i par.

Dessa kan det ju pyntas med lite varstans. Hänga i granen, fästa runt de fyra ljusen vid advent. Istället för siffror kan man ju ha en strumpa på första, två på andra, ja ni fattar. Bara man tänker på att de inte ska brinna upp för det blir ju inte så bra.

Jag tycker de är söta i alla fall!
Mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar