måndag 5 november 2012

God morgon världen

Klockan är strax efter elva. Här sitter jag och är tröttare än skalman när hans sovklocka ringer. Gick inte upp förrän klockan tio(!) vilket är väldigt ovanligt för mig. Helgen är över och den har innehållit jobb, vänner, shopping, god mat och mys. Tända ljus när mörkret faller. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det finns nog inget mysigare med hösten än när man kan tända ljus på kvällen och njuta av ljusens lågor som stilla lyser upp rummen. En bra helg helt enkelt.

Bjöd på en hallon- och blåbärspaj i helgen. Premiär i livet på att göra en bärpaj och den blev inte helt tokig. Hallon, blåbär, socker och lite potatismjöl. Ett täcke av smuldeg och vaniljvisp på sidan av, mums!


Jag tror det är dags för mig att vakna till liv. Kan vara bra om jag ska jobba tänker jag.
Hoppas ni har en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar