torsdag 8 november 2012

Efter dagens måsten får man slappa

Har planerat att göra frallor med vallmofrön ett bra tag. Ni ska bara veta hur jag letat efter dessa frön. Man kan ju tycka att de borde finnas bland alla andra frön i butiken men nej, nej. Inte heller i baksektionen i butikerna. Tillslut söker jag på nätet (ja, man hade ju kunnat fråga personalen i butikerna också) vart man kan hitta det och där står det att de brukar stå bland alla kryddor. Snacka om förvirrande.

I min tanke hade jag tänkt göra riktigt frasiga frallor. Söker på tips för hur man kan göra och jag testar att sätta en form med vatten i botten av ugnen. Blev det någon skillnad? Nej. Hur ska man egentligen göra för att få dem så där härligt frasiga och hårda på ytan utan att det ska vara allt för bökigt? Jag har ingen aning. Men resultatet blev ändå gott.


Nu har jag gjort dagens måsten, baka bröd och laga mat. Kycklingwok med teriyaki blev det men det enda problemet är att vi köpte en annan sorts kyckling förra gången. Det var något erbjudande på det och det lockar ju ibland men jag säger; aldrig mer. Usch och fy för den som vi haft här hemma. Strimmig och sladdrig på ett konstigt sätt. Nej, usch och blä. Men nog om det.

Ledig dag idag, något jag känner att jag behöver. Så nu när jag har gjort alla måsten, ska jag bara njuta tänkte jag. Kanske måla lite naglar, virka lite, helt enkelt slappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar